2014. április 9., szerda

***

Kedves Barátaim, Ismerőseim és akikhez eljut ez az írás!

Most megint a krémekre terelődött a figyelmem és akadt egy olyan délutánom, amikor, csak ennek tudtam szentelni az időmet. Már régóta szerettem volna egy jó megoldást arra, hogy a bőröm egészségét megtartva, finom módon tudjam leszedni róla az elhalt hámsejteket, hogy fellélegezhessen. Ezen felül, bevallom, vágytam egy kis kényeztetésre is, amikor magammal foglalkozhatom és pihenhetek. Nekem ezt meg tudja adni némi szabadidő és a fürdőszobában lévő kényelmes kád is :)




A fürdőkultúra elterjedt volt a korábbi évszázadok, évezredek során, több helyen is. 
A görög, egyiptomi, marokkói, törökországi, római, indiai...szokásokról olvasva sok minden megviláglott előttem miért is tartották ezt fontosnak.
Persze, megint oda vezetnek a szálak, hogy fontos megtartanunk, vagy helyreállítanunk a Test-Lélek-Szellem egységét, harmóniáját. 
A fürdőkultúra erre is hívatott. Hiszen a higiénia fontos a testi egészség szempontjából. A pihenés ami a fürdéshez járt - mert a fürdőkben nem siettek -, hozzájárult a Szellemi, Lelki frissességhez, megnyugváshoz. Feltöltődhettek az emberek. Sőt a kondíciójuk javítása céljából is ellátogattak az különböző fürdő helyekre, ahol jó illatú füstölőket, olajokat használtak illatosításnak és gyógyító, fertőtlenítő célzattal is.  Ledörzsölték, vagy dörzsöltették a bőrüket finoman, különböző ásványi anyagokkal, sóval, speciális földdel. Azután pedig különböző olajokkal átmasszíroztatták magukat, sőt vannak olyan iratok, ahol még a csontok átropogtatásáról is olvashatunk.



Igen elkalandoztam a történelemben :)
Amiért írni kezdtem, az egy testradír, amit összeállítottam, és sokkal jobban sikerült, mint vártam. 
Igyekeztem az összes jó tulajdonságot összesíteni egyben, amit felvázoltam az előbbiekben.

Összetevői: 

Hidegen sajtolt olaj, 
Közepes szemcseméretű só, 
Agyag, 
Illóolaj


A saját elkészítésű recept, amiről áradoztam, mert nagyon jót tett a bőrömnek:

Extraszűz olívaolaj, ami a táplálást adja a bőrnek.
Holt tengeri só, ami leradírozza az elhalt hámsejteket és segít a méregtelenítésben.
Zöld agyag, ami a mélytisztítást elvégzi, csökkenti a gyulladásokat.
Illóolaj ízlés és kívánalom szerint, ebben az esetben menta illót tettem bele.


Természetesen az összetevők változtatásában csupán a kreativitás szab határt és az hogy mire szeretnénk, hogy hasson.

MindEnkinek kellemes, élvezetteli, pihentető fürdőzést kívánok!


Szeretettel: Gyöngyös  

***




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése